Na zajęciach z grafiki komputerowej uczniowie pracują w programach do grafiki wektorowej(COREL DRAW) oraz w programach do grafiki bitowej (ADOBE PHOTOSHOP). Uczą się zasadprojektowania plastycznego i kompozycji, projektują plakaty, wizytówki, ulotki, okładki na płyty.Wykonują fotomontaże i kolaże, wykorzystują zdjęcia do prac graficznych.Zajęcia podzielone są na dwie grupy: podstawową (pierwsze kroki z COREL-em) i zaawansowaną(po roku edukacji).
Prowadzi: Agnieszka Malec-Musialska
Zajęcia teatralne to warsztaty z podstaw gry aktorskiej, piosenki aktorskiej, adaptacji wiersza i prozy. Obejmują elementy wiedzy o teatrze, filmie i telewizji. Również taniec ludowy i towarzyski, mowę i świadomość ciała, plastykę ruchu scenicznego, dykcję i wymowę oraz impostację głosu. Uczniowie w ramach tych zajęć przygotowują i biorą udział w spektaklach teatralnych i kabaretowych, a w ostatnim roku spektakl teatralny budowany jest na bazie inwencji uczniów.
Prowadzi: Antoni Rot
Na tych zajęciach trzeba ubrudzić sobie ręce. Praca twórcza przebiega blisko tworzywa. Omawiane są tematy – perspektywa (rodzaje i pojęcia pokrewne), kompozycja (historia i zasady równowagi w kompozycji), barwa i kolor, techniki w malarstwie i rysunku, ponadto zarys technologii malarstwa i podstawy projektowania przestrzennego.
Prowadzi: Kamila Szymczyk-Brzykcy
Gorącym sercem pracowni plastycznej jest piec do ceramiki, w którym pod opieką doświadczonego plastyka i pedagoga wypalić można małe i duże formy ceramiczne.
Prowadzi: Kamila Szymczyk-Brzykcy
Zajęcia z fotografii artystycznej to okazja do nabycia podstawowych umiejętności lub do rozwinięcia bardziej zaawansowanych - tak z zakresu teorii (m.in. aspekt techniczny) jak i praktyki. Małe pleneryfotograficzne, na które uczniowie wychodzą podczas zajęć to podstawowy i bardzo ważny sposóbna sprawdzenie i wykorzystanie swoich umiejętności oraz pomysłowości w kreowaniu nowychobrazów fotograficznych. Każdy uczeń posługując się własnym sprzętem fotograficznym, którydobrze zna (aparat to narzędzie - nie ważne jaki – ważne, aby by doskonale opanowany) ma szansęwykreować fotografie, mają szanse zdobyć nagrody w konkursach fotograficznych.
Prowadzi: Nina Mazuś
Celem zajęć literacko-dziennikarskich są przede wszystkim rozwój postawy twórczej, pobudzanie myślenia kreatywnego i wzmocnienie wiary we własne siły; a poza tym przygotowanie uczestników do sprawnego posługiwanie się językiem ojczystym w wypowiedziach literackich, skomponowanych według zasad danego gatunku; zapoznanie uczestników z najważniejszymi pojęciami z zakresu literaturoznawstwa; rozwinięcie kompetencji warsztatowych dziennikarza, publicysty, autora pracującego dla mediów; wszechstronne poznanie warsztatu pisarza, publicysty, krytyka, twórcy teatralnego i filmowego; zapoznanie uczestników ze współczesnymi przejawami życia literackiego (konkursy, festiwale, akcje wydawnicze, happeningi literackie i poetyckie,
liternet). Zadania twórcze, w myśl zasady stopniowania trudności, stawiają przed uczestnikami zajęć coraz bardziej złożone i zaawansowane zadania z zakresu creative writing. Fundamentem programu są metody aktywne. Każde zajęcia zawierają kilka ćwiczeń twórczych
wykonywanych zespołowo lub indywidualnie oraz moduł pracy samodzielnej. Program przewiduje realizację następujących bloków tematycznych: poezja, proza poetycka, proza, reportaż, felieton, recenzja, scenariusz filmowy i teatralny, intertekstualność.
Prowadzi: Krystian Piwowarski
Na tych zajęciach uczniowie pracują nad gotową produkcją sceniczną – musicalem, kabaretem lub innym występem scenicznym.
Prowadzi: Waldemar Ossowski
Sercem zajęć wokalnych jest ćwiczenie emisji głosu, ponadto uczniowie wdrażają się w wykorzystanie nowych technologii komputerowych w muzyce, poznają różne gatunki muzyki, dorobek wielkich kompozytorów i sławnych wykonawców. Podczas zajęć żywo obcuje się muzyką poprzez spotkania z muzykami, wyjścia na koncerty itp.
Prowadzi: Magdalena Bednarkiewicz
Zajęcia muzyczne poświęcone są nauce podstaw gry na gitarze i instrumentach klawiszowych.
Prowadzi: Waldemar Ossowski